Jura met zonder internet - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Matthijs Soeters - WaarBenJij.nu Jura met zonder internet - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Matthijs Soeters - WaarBenJij.nu

Jura met zonder internet

Door: Matthijs

Blijf op de hoogte en volg Matthijs

09 April 2010 | Frankrijk, Parijs

Dit gaat denk ik een korte update worden omdat ik niet veel internet heb. (zit nu weer in de mac op de accu van de Laptop die bijna leeg is). Ik denk dat de updates nu wat minder vaak komen als in het verleden omdat er op de camping geen internet is. Dat komt nog maar dat was vorige jaar 40 eu per week! Ja echt, per week. Dit jaar zou het veranderen, maar het zal wel duur blijven. Een andere optie een internet café om de mac. De dichtst bij zijnde die bekend zijn bevinden zich in Lons. Ongeveer 35 km verder. (Rond de 30 min bergweggetjes met diepe afgronden rijden :) )

Maarja eerste maar eens vertellen wat ik tot nu mee gemaakt heb. Zaterdag eerst bij m’n tante langs geweest. Iets later aangekomen opdat de oprit voor beide kanten op de snelweg naast elkaar lagen en niet duidelijk waren. Even 20 km heen en weer terug, maar uit eindelijk wel aangekomen. Heerlijke pasta maaltijd gekregen. Even bijgepraat en samen boodschappen gedaan. Wordt een stuk makkelijker met iemand die super goed Frans kan. Was erg leuk en zal haar zeker vaker bezoeken nu ik toch “in de buurt” ben.

Daarna door naar Doucier. Met onweer aangekomen (Jura regen gebied?). En daar even kennis gemaakt met de hoofdbeheerders (Frans en Marian). Een ouder echtpaar die me gelijk een maaltijd aanboden. Had alleen al genoeg gegeten bij m’n tante dus ben gelijk m’n mobile maar ingedoken. Even snel uitpakken en dan m’n bed in. Volgende dag beetje regenachtig en een rondleiding gekregen van een junior beheerder die er vorig jaar stond. Hij was toch even op bezoek. Voor de rest een bijzonder rustig weekend gehad, waarbij ik geregeld terug verlangde naar Le Pommier. Waar je normaal met z’n vieren tot laat zat te eten zat ik nu alleen. Gelukkig kan ik dat wel hebben en bleek het gewoon even wennen te zijn.

Maandag eerste werkdag en dat ging iets anders als bij Le Pommier. Hier krijg je een soort dag taak en als je klaar bent ben je vrij. Bij Le Pommier was het langere dagen maken en dan een (halve) dag extra vrij ofzo. Maar de dag taken zijn zo dat er nog wel tijd over is aan het einde (meestal tussen 3 en 4 klaar). Dat is makkelijk voor de boodschappen die ook gedaan moeten worden. S’avonds nog naar een verkeerde waterval geweest. Het water viel wel, maar achteraf bleek dat ik naar een andere zou gaan. Erg mooi.

Woensdag avond kwam de 2e junior (Sebastiaan) even snel kennis gemaakt. De dag erna heb ik hem de supermarkt laten zien. Ik was toch verplicht vrij omdat ik nog geen dag had aangegeven dat ik vrij was en Frans was niet helemaal lekker. S’middags even de camping laten zien (camping expert in 4 dagen :) ) en daarna zijn we om de camping heen geklommen. De camping ligt namelijk in een soort kom van berg, als een enorme arena zeg maar. Na 4 uur lopen eindelijk terug moe terug maar wel veel moois gezien. En gelijk beter kennis gemaakt met Sebastiaan. Dat moet het komende half jaar wel goed komen denk ik.

Vandaag contact gehad met Vacansoleil gehad waarvoor ik sneller internet nodig was. Maar dat komt mogelijk later wel. Wel een mooie gelegenheid om gelijk even een update te geven op het blog.

En wat het weer betreft (Jura regen gebied?) de hele week verder overdag droog en zelfs zonnig. Lekker in een shirt werken en geen jas of trui nodig. S’nachts wel wat kouder, maar slaap nog in een mobile deze maand. Tot nu toe hebben alleen m’n voeten het 2 nachten iets kouder gehad! Jura regengebied dus? Tot nu toe niet! :D

Dat was het voorlopig weer, hoop nog wel een update te kunnen posten af en toe, maar kan met het huidige gebrek aan internet niks beloven!





Oh ja, m’n haar is er al een week af :)

  • 10 April 2010 - 12:19

    Opa En Oma:

    Fijn dat het niet zo regent in de jura.
    Hier wordt het voorjaar.lekker!!!!
    Van 26-30 April gaan wij fietsen in Friesland

  • 11 April 2010 - 17:59

    Soeters Adriana:

    Lees je verslag met plezier. Goede verhaaltekst, stijl en zonder fouten. Bravo, en dat met koude voeten!!! Jammer dat er weinig internet-connectie is, dat wordt verplichte MacDo?!?
    Hoop dat het wat gezelliger wordt naar mate er meer medewerkers komen. Hoe dan ook, je doet je werk met ernergie in inzetting, dat mag er zijn.
    Geen regen gehad in de Jura? fijn, nu hopelijk ook iets hogere temperaturen.
    Heel veel succes toegewenst van je tante, die hartstikke trots is dat je de omweg wilde maken om mij op te komen zoeken. Je weet het, je bent altijd van harte welkom!
    (tante) Adrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Viva la France

Recente Reisverslagen:

11 November 2010

Boem is ho! en het einde

19 Oktober 2010

Een Jongen!!!

06 Oktober 2010

Frankrijk afbouwen!

06 Oktober 2010

Frankrijk afbouwen!

19 September 2010

De afbouw - Steinach
Matthijs

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 486
Totaal aantal bezoekers 55922

Voorgaande reizen:

28 Februari 2011 - 04 November 2011

The Italian Job

18 Maart 2010 - 03 November 2010

Viva la France

10 Maart 2012 - 30 November -0001

France, part Deux

Landen bezocht: