De eerste week - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Matthijs Soeters - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Matthijs Soeters - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Matthijs

Blijf op de hoogte en volg Matthijs

28 Maart 2010 | Frankrijk, Parijs

Na een week van werken, veel heerlijk eten en vooral genieten van Frankrijk ben ik eindelijk weer eens achter de laptop gedoken om een update online te gooien. Sorry voor de late update, maar we hebben niet constant internet en daar moeten nog meer mensen gebruik van maken. Eigen internet kost 40 eu per maand dus dat doen we eerst maar even niet. Daarnaast ben ik hier binnenkort weer weg om naar m’n eigen camping (wat klinkt dat, euh… , groot grondbezitterig :D ) te gaan.

Het eerste weekend hebben we rustig aangedaan en wat in de buurt gekeken. Met de buren/hoofdbeheerders (Jean-Paul en Rosmarijn) naar Montélimar gegaan. Daar hebben we even Franse telefoon nummers voor Marleen en mij geregeld. Toen we de Orange winkel uitkwamen bleek het carnaval te zijn en kwam er net een hele optocht langs. Er leuk om te zien. Verder nog even op een terrasje gezeten en een beetje beter kennis gemaakt met elkaar.

Maandag echt aan het werk gegaan. Het plan was om meerdere mobilehomes (stacaravans) schoon en klaar te maken voor de eerste gasten. Deze worden in de mei vakantie verwacht. Echter bleek er in de meeste mobilehomes nog geen water te zijn. Dit wordt pas aanstaande maandag er opgezet. Dus hebben we de afgelopen week de inventaris gecontroleerd bij de mobilehomes en alle tenten ingericht. Daarnaast zijn ook alle gasflessen in de mobilehomes aangesloten.

Het winkelen hier is een beetje anders als in NL. De supermarkten (waar wij waren) hier zijn een soort winkelcentrums en supermarkt in één. Wil je eten halen dan hebben ze dat. Wil je een nieuwe fiets, geen probleem. Een boor? Een computer? Een fototoestel? Alles hebben ze, erg makkelijk. Hier ook maar gelijk een zonnebril gekocht. Dacht dat doe ik later wel want dat is toch nog niet nodig, maar ben blij dat ik hem nu heb.

Al wordt ik er wel steeds aan herinnerd dat de Jura meer een regen gebied is. Dus nu geniet ik nog maar even van de zon. S’avonds lekker buiten eten met een, tussen de bergen, ondergaande zon als uitzicht. En dan is het eten nog eens gemaakt door de chefkok ook! Jean-Paul was chef kok voor Frankrijk en daar genieten we allemaal van. Misschien is het maar goed dat ik straks vertrek hier, anders wordt ik zo rond dat ik zo van de berg af rol!

De camping is namelijk ook op een berg en heel erg steil. Het is eigenlijk niet te doen zonder auto of golfkarretje (waar Marleen veel plezier aan beleeft :D ) De auto heeft het af en toe dan ook erg zwaar, maar dat overleeft hij wel. Ook hebben we nu 3 fietsen tot onze beschikking, maar dat is berg op best zwaar. Van de week hadden we nog een fiets gerepareerd. Dus ik een test rit maken, met een wat alternatieve route. Uiteindelijk bekaf de fiets de laatste 10 meter maar recht naar de top gedrukt en toen weer hard naar beneden. Volgende keer of een route maken of de auto pakken :P

Wanneer ik vertrek naar m’n eigen camping is nog niet bekend. De hoofdbeheerders daar wachten op dit moment op nieuws van de camping zelf. Zodra zij meer weten krijg ik het te horen en wordt er verder gepland. Ben erg benieuwd hoe het daar gaat. Nu gaat alles super gezellig en gezamenlijk. Maar het zal wel een verschil zijn met Jura, aan gezien die hoofdbeheerders daar voor het 8e jaar zitten volgens mij.

Ik ga nu nog even van het weer genieten. Van de week 1 nacht met veel regen gehad. Daarnaast één slechte ochtend en verder veel zon, net als nu. Hopelijk tot gauw, maar kan niks beloven…

  • 28 Maart 2010 - 17:29

    Wouter:

    is dit niet beetje overdreven zo gas flessen in je auto
    :P

    groetjes wouter

  • 29 Maart 2010 - 12:28

    Bastiaan:

    matthijs kan de wereld rond op zijn gas tank :P

  • 31 Maart 2010 - 08:28

    Rianne:

    Super om te horen dat je het zo naar je zin hebt! Hopen dat je ''eigen'' camping straks ook zo goed bevalt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Viva la France

Recente Reisverslagen:

11 November 2010

Boem is ho! en het einde

19 Oktober 2010

Een Jongen!!!

06 Oktober 2010

Frankrijk afbouwen!

06 Oktober 2010

Frankrijk afbouwen!

19 September 2010

De afbouw - Steinach
Matthijs

Actief sinds 16 Feb. 2010
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 55987

Voorgaande reizen:

28 Februari 2011 - 04 November 2011

The Italian Job

18 Maart 2010 - 03 November 2010

Viva la France

10 Maart 2012 - 30 November -0001

France, part Deux

Landen bezocht: