Zomers Frankrijk in de lente - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Matthijs Soeters - WaarBenJij.nu Zomers Frankrijk in de lente - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Matthijs Soeters - WaarBenJij.nu

Zomers Frankrijk in de lente

Door: Matthijs

Blijf op de hoogte en volg Matthijs

26 April 2010 | Frankrijk, Parijs

Een rustige zondag avond, waarbij alle teamleden wat tijd voor zichzelf nemen, geeft de mogelijkheid om een update voor het blog te typen. Eerder deze week zijn alle mobiles schoon en klaar gemaakt voor de eerste gasten, die vanaf aanstaande donderdag arriveren. Een kleine tegenslag zorgde voor een aantal extra reparaties. Nadat al het gas en water op de mobiles gezet en gecontroleerd was, bleek het s’nachts nog niet helemaal warm genoeg was. Als gevolg hiervan waren een aantal kranen onder de mobiles stuk gevroren. Gelukkig zijn deze makkelijk te vervangen, als de juiste onderdelen maar te verkrijgen zijn. De combinatie vreemde maten en Franse doe-het-zelf zaken maakte dit niet makkelijk, maar het is gelukt. Verder moesten er veel spullen versleept worden. Er was een vrachtwagen met nieuwe voorraad gearriveerd met de bedoeling om 36 kuub aan accessoires achter te laten. Dit zorgde voor een wenselijke afwisseling op het schoonmaken.

Na het harde werken werd er op vrijdag avond een begin gemaakt met de verjaardag van Anouk, die de volgende dag 18 zou worden. Hiervoor werd er kennis gemaakt met racletten, en verkaasde manier van gourmetten. Dit was, zoals Sebastiaan het verwoorde, Donders lekker! De rest van het weekend weekend gevierd. Dit begon met een bezoek aan Lons. S’avonds bezoek van de Belgen en een vriendin van Anouk. Deze werken op een camping zo’n 15 km van Doucier. Erg gezellig! Zondag werd, zoals vrijdag al bedacht was, zon dag. Het ontbreken van het strand weerhield ons er niet van om toch in de zon te gaan liggen. Twee hoofdstukken later gaf de lichte geur van gebakken kip aan dat er een aantal mensen langzaam in gloeirode kreeften aan het veranderen waren. Misschien was dit de reden dat veel Fransen, tot onze verbazing, in dikke truien liepen. Na iets te veel bijgekleurd te zijn werd de zon dag veranderd in relax dag. Even iedereen voor zich en bijkomen van het weekend. Voor vooral de rest van het team was het in de zon liggen toch bijzonder vermoeiend. Dit kan echter ook aan de verjaardag en wijn van de dag ervoor gelegen hebben.

Wat er vandaag gedaan is, is nog een raadsel, aangezien dit gisteren geschreven is. De mobiles zijn klaar en de tenten staan nog niet. Donderdag wordt het opbouw team verwacht die voor ons een stuk of 50 tenten gaan op zetten. Deze zullen daarna nog schoongemaakt en ingericht moeten worden. Dit in combinatie met het ontvangen en informeren van klanten. Ben benieuwt….

• 27 April 2010 - 08:07

Agaath:

Hallo,
    Lekker weertje in Frankrijk he, nou bij ons ook hoor! Rini is ook een beetje verbrand geweest in zijn gezicht afgelopen weekend. We hadden 117 km gefietst en dan gaat dat best hard.
    Zo te lezen wordt je nog eens een ervaren loodgieter...
    groet en veel plezier, Agaath

• 27 April 2010 - 20:01

Nanda:

Ben jij nou een gebakken kip of een kreeft? In Londen ook mooi weer.

Nanda

• 28 April 2010 - 14:38

Anouk:

Heee Matthijs!
    Leuk weer ns wat te lezen! (en ik had nogal wat te lezen, het bleek dat ik een blogje achter was.. vanwege de drukdrukdrukte hier). Dat Bas + Anouk een gouden combinatie was wist je natuurlijk allang! :P Wel erg grappig om te lezen overigens. Nooooooou, de groetjes, ik zal weer aan de studie! Groetjes Anouk.

• 01 Mei 2010 - 09:17

Opa En Oma:

Hoi Matthijs. Hier was het afgelopen week ook prachtig weer. (nu regent het de hele dag) Afgelopen week hebben we 3 dagen gefietst in Friesland.
    40-40-en 50 km.Dit was nog mijn verjaardagscadeautje.
    We hebben genoten.
    Het beste en sterkte met al dat schoonmaken.

• 01 Mei 2010 - 09:17

Opa En Oma:

40-40-en 50 km.Dit was nog mijn verjaardagscadeautje.
    We hebben genoten.
    Het beste en sterkte met al dat schoonmaken.

• 09 Mei 2010 - 17:17

Adrie:

Hallo Matthijs, Jullie vervelen je niet, dat is duidelijk! Na een paar mooie weken is het nu weer koud en nat, laten we hopen dat de zon weer snel verschijnt en blijft.
    Leuk om deze foto te zien. Hoe vinden ze je nieuwe kapsel? Wat schreef je moeder? Misschien was ze verbaasd, maar ook tevreden. Het staat je heel goed!
    Succes met vervolg!
    Adrie, de tante bij/door wie deze foto is gemaakt. En die trots is dat haar neef de omweg heeft willen maken om langs te komen.

• 10 Mei 2010 - 19:27

Inger:

Hallo Mathijs,
    Zo te horen heb je het wel redelijk naar je zin daar in Frankrijk.
    Goed te horen dat je het daar naar je zin hebt.
    Jammer van het internet dat zo duur is, en dat je zo ver weg moet als je internet wilt.
    Is het werk daar een beetje leuk of vind is het niks?
    Ik ben zit inmiddels al een paar dagen hier op Fuerteventura.
    geiet van je tijd daar

Liefs Inger