De tent - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Matthijs Soeters - WaarBenJij.nu De tent - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Matthijs Soeters - WaarBenJij.nu

De tent

Door: Matthijs

Blijf op de hoogte en volg Matthijs

12 Mei 2010 | Frankrijk, Parijs

Ja, zoals de titel doet vermoeden zijn we inderdaad vanuit de mobiles naar de tenten vertrokken. Met we bedoel ik dan de juniors, Sebastiaan, Anouk en ik. De Seniors, Frans en Marian, mogen nog even genieten van hun mobile. Een van de eerste vragen die we steeds van familie, vrienden en gasten horen is, een tent nu? In dat niet heel erg koud. Het antwoord hierop hangt natuurlijk een beetje af aan wie je het vraagt, maar voor allen is het antwoord inderdaad dat het niet heel erg warm is.

Vorige week zondag zijn we echt verhuist naar de tenten, omdat door de meivakantie heel veel mensen de zon kwamen zoeken in Frankrijk. Hierdoor zaten alle mobiles vol en moesten we er dus uit. De eerste nacht was best fris, maar wel goed te doen. Als het bed eenmaal warm is ben je zo weg, en gelukkig is dat bed snel warm(daar ben je echt geen opa met een rood hoofd voornodig hoor Bastiaan :) ). De andere twee juniors gaan wel als volledige poolreizigers naar bed, maar dat ben ik gelukkig nog niet nodig geweest. Voor nood hebben we ook kacheltjes in de tent, maar zolang de lucht die in uitadem niet als ijs op de grond valt is het wel te doen lijkt me. :)

Als je ‘s ochtens wakker wordt voel je aan je neus dat je nog even wilt blijven liggen. Deze is namelijk koud. Maar zodra je je kleren aan hebt dan is het even wennen maar gaat het wel weer. Je stapt dan je tent uit en hebt over het algemeen een zonnetje in je gezicht die tussen de wolken door probeert te komen. Gelukkig lukt dit regelmatig. Voor onze tenten staan twee partytenten waar onder we dan rustig een ontbijtje naar binnen kunnen werken. Maar niet te veel, want het is ook wel prettig om een vers croissantje op te halen onderweg naar de receptie tent.

Over het algemeen is het wel te doen dus, de tent. Het valt mee met de kou en het gaat toch steeds warmer worden. De grootste nadelen zijn eigenlijk dat je geen WC en geen douche hebt. Maar dat overleven we wel. Qua koken is het ook even wennen want de tent gaspitten zijn wat langzamer als in de mobiles. En je hebt wat minder ruimte om de meest lekkere dingen klaar te maken, maar dat gaat steeds beter.

Helaas voor de gasten was de zon de eerste week inde tent nauwelijks te zien, met als gevolg dat veel mensen weer eerder vertrokken. Dit was erg sneu voor de klanten, vooral voor de kids, maar ook wel weer makkelijk voor ons. Hierdoor hadden we meer tijd om de boel klaar te krijgen voor de volgende gasten die in die mobile moesten. Dit moest normaal vaak in één dag gebeuren. De tweede week zit, net als de eerste week weer alles zo goed als vol. Maar ook nu zijn er al weer mensen vertrokken voor het weer.

Ook zijn we begonnen met het inrichten van de tenten, wat lekker opschiet. In twee dagen hebben we 16 van de 46 tent klaar. En volgende week gaan er pas tien open.

Alles gaat dus goed en het werk schiet lekker op. Het bevalt erg, mede door het afwisselde werk en vooral door de komst van de gasten. Hierdoor heb je af en toe kleine reparaties, dan moet je weer even voor vvv medewerker spelen en wat info geven. Maar het is vooral leuk om te zien dat gasten het naar hun zin hebben, en dan met name de kids. Die duiken bij aankomst gelijk in de beek om daarin een dam te bouwen. Ook is het erg grappig om ’s ochtens een kleine meid trots met een stokbrood groter als haar zelf achter haar vader aan te zien lopen. Dat is een leuke manier om de dag te beginnen! En donderdag wordt het nog leuker, want dan komen Esther (zussie) en Klaas even een weekendje langs! Heb er erg veel zin in om weer wat familie te zien!

• 14 Mei 2010 - 07:51

Nanda:

Zo leuk om te lezen hoe het met je is in Frankrijk. En weer... je hebt de juiste praktische houding. Komt allemaal goed! Leuk dat Esther en Klaas langskomen.

• 14 Mei 2010 - 12:44

Els:

Ha matthijs! Leuk om te horen, en fijn dat je het nog leuk vindt! Ik weet precies wat je bedoeld met je koude neus, in amerika hebben we in de sneeuw geslapen en een koude neus 's ochtends is een goede indicator voor hoe vervelend het dan kan zijn om dan uit je warme bed te komen. Liefs, Els

• 16 Mei 2010 - 15:39

Adrie:

Het zou voor mij niets zijn, die tent, behalve als het boven de 25° is. Maar voor jonge sterke nederlanders best te doen! Iedereen klaagt hier over de kou en de regen, maar de fransen zijn nu eenmaal altijd aan het klagen... Volgens de weerman wordt het overmorgen echt WARM.
    Jullie zijn lekker aan de slag, profiteer ervan, als het straks hoogseizoen wordt is het racen.
    Groetjes! Adrie

• 16 Mei 2010 - 17:44

Jan En Erna:

hoi mathijs sorrij dat ikzo lang niets van me heb laten horen,het was geen onwil.was alleen erg druk mer mijn vader,die heeft nl een beroerte gehad en ligt nu in een verpleegtehuis,dit hakte er behoorlijk in.ik vind jou een erg positief mens.ook al zou het wel erg koud zijn dan nog zou je er niet over zeuren .knap hoor z,on insteling.we lezen je berichtjes altijd met veel plezier.erg leuk dat esther en klaas langskomen,het ga je goed.