Volgende camping - Reisverslag uit Sainte-Foy-de-Belvès, Frankrijk van Matthijs Soeters - WaarBenJij.nu Volgende camping - Reisverslag uit Sainte-Foy-de-Belvès, Frankrijk van Matthijs Soeters - WaarBenJij.nu

Volgende camping

Door: Matthijs

Blijf op de hoogte en volg Matthijs

18 April 2012 | Frankrijk, Sainte-Foy-de-Belvès

Inmiddels is het team compleet! Ons team is aangevuld met een vriendelijke Belg. Als verwelkoming hebben we een barbecue gehouden. Hierdoor had hij gelijk een gemakkelijke en goede sfeer om de rest van ons team te leren kennen.

Inmiddels hebben we weer drie campings afgerond. Daarnaast kregen we ook twee keer een transport. Dit houdt in dat er een vrachtwagen met nieuw materiaal voor één of meerdere campings komt. Deze vrachtwagens moeten dan op één of meerdere locaties worden uitgeladen. Voordat er uitgeladen kan worden, moet er in sommige gevallen eerst ook nog snel tenten opgezet worden.

Onderweg naar één van de campings reed Johan (ITM-er) voorop. Van de auto die voor Johan reed viel een bezem. Hij dacht dat hij de bezem ontweken had, omdat hij het veegdeel achter zich zag liggen. Het veegdeel kon ik, omdat ik achter hem reed, gelukkig net op tijd ontwijken. Daarna vroeg mijn collega die naast me zat wat er uitstak bij Johan. Aan de rechter voorkant leek er een stuk hout of een stuk van een tentframe uit te steken. Op dat moment leek het om ongeveer dertig cm te gaan. Ik probeerde hem met mijn lichten te waarschuwen, dat hij beter even kon stoppen. Helaas bleek dit zonder resultaat. Bij een ruime bocht zagen we de bus gedeeltelijk van de zijkant en zagen we een stok in de voorkant zitten. De stok stak meer dan een meter uit en zwaaide vrolijk met de bocht mee. Nogmaals geprobeerd om Johan te waarschuwen, wederom zonder resultaat. Gelukkig waren we er toen ook binnen vijf minuten. Bij de camping aangekomen zagen we dat de steel van de bezem in de voorkant klem zat en ongeveer anderhalve meter uitstak. De stok was vanuit de cabine alleen maar te zien als je wist dat de stok er zat en je naar voren leunde om er naar te kijken. Johan had de stok dus helemaal niet door. Gelukkig heeft hij niks geraakt en was er geen schade aan de bus.

Later die week zijn we voor een aantal dagen naar een andere camping vertrokken. Deze ligt in Millau (Vlakbij de tot afgelopen januari hoogste brug ter wereld). Het begin van de reis was bijzonder saai omdat deze vooral uit snelweg bestond. Na twee uur reden we ineens de bergen in en hadden we een prachtige route langs verschillende bergwanden. Tussen de bergen door hadden we zicht op diepe kloven. Op de camping aangekomen hadden we zicht op een berg waar mensen met hanggliders vanaf sprongen. Dat wilde ik ook! Dit kon helaas niet, want toen we klaar waren gingen we direct weer terug naar de vorige camping.

Het weekend erna hadden we door Pasen een lang weekend. Ik heb niet veel gedaan tot de maandag. Toen zijn we met vier collega’s naar Carcassonne gegaan. Dit is een grote vesting stad op ruim een uur rijden van de camping. Het is een mooie stad om te bekijken, alleen had ik het wel groter verwacht.

Waar we vorig jaar bijna elke week een nieuwe omgeving hadden, gaan we dit jaar nu pas naar de volgende camping. Op deze camping zal ik het hele seizoen zal zitten. Maar voordat het zover is zullen we eerst nog een aantal andere campings moeten opbouwen. In mei terug naar Nederland, om mijn auto op te halen. Dan ook nog even snel naar huis, even wat belangrijke mensen bezoeken. Daarna weer terug naar Frankrijk.

Ik heb het eerder nog niet gehad, maar kijk dit jaar op een of andere manier erg uit naar mei, even terug voor belangrijke mensen!

• 18 April 2012 - 21:36

Harma Vermeeren:

Hallo Matthijs
    Ik vind het heel leuk weer wat van jou te horen.
    En ik ben blij dat je het wel weer naar je zin hebt.
    Groetjes van Harma je buurvrouw uit Kolham

• 19 April 2012 - 09:10

Opa En Oma:

Kan je wel zo lang wachten tot het Mei is.om die belangrijke mensen te zien?

En kom je dan in Juni weer naar Nederland? Dan is n.l. ook iets belangrijks toch!!!

• 29 April 2012 - 16:57

Agaath:

Die belangrijke mensen..... intrigeren toch wel. Leuk verslag en apart verhaal over die bezemsteel. Groet