Merry Christmas! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Matthijs Soeters - WaarBenJij.nu Merry Christmas! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Matthijs Soeters - WaarBenJij.nu

Merry Christmas!

Door: Matthijs

Blijf op de hoogte en volg Matthijs

27 Juni 2010 | Frankrijk, Parijs

Stel, je zit in Frankrijk, het is zomer en erg warm en je bent met een hele groep. Wat ga je dan vieren? Juist Kerst! Afgelopen vrijdag avond was het kerstmis in ons kamp! De Engelsen hebben een traditie om CouriersChristmas te vieren. Ze zeggen namelijk dat de andere couriers (collega’s) in een seizoen een soort familie worden. En met familie hoor je kerst te vieren. Daarom is het een engelse traditie om 25 juni, een half jaar na kerst, courciersChristmas te vieren. Dit bedachten we iets te laat dus konden we helaas een kalkoen meer krijgen. We hebben nog wel even de kinderboerderij overwogen maar zijn toch maar voor kip van de poulier gegaan. Deze vormde samen het kerstdiner wat we, met kerstliedjes op de achtergrond, met z’n alleen hebben opgegeten. Erg gezellig!

Maar er is nog veel meer gebeurd sinds m’n laatste blog (wat veel te lang geleden is). Het weekend nadat Esther (m’n zus) langs kwam zijn Erwin en Rianne (vrienden) langs gekomen. Erg leuk. Met z’n drieën hebben we wat grotten bezocht.

In de week erna zijn Sebastiaan en ik naar Valance vertrokken voor een midweek. De beheerder van camping le Soleil Fruité was namelijk door z’n rug gegaan en er moest nog veel werk verricht worden aan de tenten. Daarom hebben Sebastiaan en ik daar in 3 dagen 17 tenten van een extra grondzeil voorzien en de inrichting gedaan. Voor mij was dit een dubbel voordeel, want nu was het nog maar een uur rijden naar Le Pommier. Dus ben ik die week ook een avond bij Marleen en de rest van het oude team op bezoek geweest. Was erg leuk om die allemaal weer een keer te zien en te zien dat alles goed was! De camping was wel aardig veranderd, veel dingen gebouwd en verder veel groener geworden.

Verder ben ik met Rachael (één van de Engelsen) nog naar Besançon geweest, dezelfde stad die ik ook met Esther en Klaas bezocht heb. Erg leuk, omdat ik nu wat andere dingen van de stad gezien heb en voor haar een eerste mogelijkheid om daadwerkelijk de camping af te gaan en iets te bekijken.

Dat waren de uitspattingen. Verder begint het hier eindelijk wat beter weer te worden (erg warm) en ook drukker. Het meer is inmiddels 3 à 4 meter gezakt en we hebben nu aardig wat strand gekregen. Ik ben erg benieuwt hoe het vanaf volgende week gaat, vanaf donderdag begint het hoofdseizoen dus dan zal het allemaal nog wel iets drukker worden. Het is nu nog een gezellige drukte, afwachten of ik daar over een maand nog zo overdenk.

• 27 Juni 2010 - 17:48

Koen:

jij ook fijne kerst. Het was hier vandaag ook 30 graden.De vakantie begint hier ook bijna. Hebben we erg zin an. Geniet ervan daar in Frankrijk. (alhoewel ze er wel uitliggen bij het voetbal, hoe moet je dat als Nederlander verklaren?)

• 28 Juni 2010 - 13:22

Bastiaan:

eindelijk weer een mooi verhaal dat duurde eigenlijk weer te lang.

ik hoop nog steeds te komen maar daar moeten we het nog maar even over hebben.

verder ligt Engeland er ook al uit, dus blijven jullie maar met weinig over :P is iedereen nu voor nederland?
    groetjes bastiaan

• 29 Juni 2010 - 07:49

Nanda:

Rare lui, die Engelsen. Nooit van gehoord trouwens en hier ook niets van gezien. Ben benieuwd of jullie ook lichtjes in de bomen hebben gehangen...

• 29 Juni 2010 - 09:48

Agaath:

Hoi Matthijs:
    Eeeindelijk weer een berichtje van jou. Ik houd je wedside geregeld in de gaten, want ik wil toch graag weten hoe het jou vergaat in Frankrijk. Geen last gehad van zware regenbuien? In Australie en Nieuw/Zeeland vieren ze Kerstfeest ook in de zomer, maar daar is het wel in december. het lijkt me heel vreemd om kerstfeest in de zomer te vieren: je krijgt dan een combinatie van strand, barbecue en kerstboom met kerstverlichting, die in het niet valt omdat het dan erg lang licht is.
    Groetjes en tot horens
    Agaath

• 30 Juni 2010 - 10:11

Opa En Oma:

Wat raar kerst in de zomer. Maar ja je moet toch wat verzinnen om een feestje te bouwen. Hier is het ook volop zomer.nu je het drukker krijgt duurt het zeker nog langer voor dat we iets van jou horen.Zo te zien aan de reacties is toch iedereen benieuwd naar je.Groetjes van opa en oma.Het ga je goed!!

• 30 Juni 2010 - 10:12

Opa En Oma:

• 05 Juli 2010 - 17:34

Inger:

Hallo Matthijs,
    Leuk om te horen dat je het er nog steeds erg naar je zin hebt in Frankrijk, en dat je nu meer tijd krijgt om wat dingen van de omgeving te zien.
    Jammer dat wij daar niks van mee hebben gekregen, ons hotel zit op dit moment vol met Engelse gasten ik had ook wel kerst in de zon willen vieren:D
    Liefs Inger