Geniet van de avond, het kan je laatste zijn…. - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Matthijs Soeters - WaarBenJij.nu Geniet van de avond, het kan je laatste zijn…. - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Matthijs Soeters - WaarBenJij.nu

Geniet van de avond, het kan je laatste zijn….

Door: Matthijs

Blijf op de hoogte en volg Matthijs

07 Juli 2010 | Frankrijk, Parijs

Is wat Marian ons vorige week dinsdag avond (29e) kwam vertellen. Ik dacht dat het om een overplaatsing ofzo ging maar dat was niet het geval. De volgende dag zouden we gaan vliegen!!! Regelmatig vliegen hier van die gemotoriseerde Deltavliegtuigachtige dingen over en daar zouden wij in gaan!

De volgende dag eerst de ochtend gewerkt en rond half 12 reden van de camping af. Met nummers als “I believe I can fly”, “Learn to fly”, “I’m like a bird”, “Leaving on a jetplane” op de radio arriveerde we op het “vliegveld”. Eigenlijk meer een loods op een grasveldje, maar dat gaf niet. Een Fransman heette ons met een brede glimlach welkom en vroeg of we er zin in hadden. Jup dat hadden we. Sebastiaan ging eerst want die was wat nerveuzer, dan was hij er vanaf.

Na ongeveer 20 minuten verscheen hij weer en duurde het niet lang voordat ik mocht. Ik moest op de achterste stoel gaan zitten en kreeg een riem om die te vergelijken is met die van een auto. Nadat de piloot vertelde hoe er gestuurd moest worden ging hij ook zitten en gingen we. Eerst over het hobbelige veld naar het begin van de baan rijden en dan echt gaan. Je hebt niet precies door wanneer je nou echt los van de grond komt. Maar op het moment dat je dit wel door hebt vind je het bakje, wat toch niet echt groot is, wel erg schommelen. Gelukkig is dit binnen en minuut voorbij. De eerste vijf tot tien minuten zit je met open mond van de omgeving te genieten. Wat super gaaf is dit zeg!!! Je ontdekt ook gelijk veel dingen. Ziet dorpjes in de buurt waarvan je niet wist dat ze bestonden, en de berm van de weg naar de supermarkt blijkt in eens een groot bos te zijn! De watervallen lijken vanaf boven wel een stuk minder groot, maar dat zijn ze ook door het gebrek aan regenwater. Toen we in de buurt van de camping kwamen moest ik het stuur maar overnemen. Ik ben natuurlijk geen piloot, maar ik wil dit best proberen als hij zo aandringt (één keer vragen)! Dit was wel heel vreemd want het vliegtuig (als je het zo mag noemen) reageert vrij laat. Tegen het einde van de vlucht werd de motor uitgezet en gleden we heel rustig weer naar aarde. Dit was super gaaf en zeker iets wat we nog wel een keer wilden doen!!!

Verder zijn we die avond nog uit eten geweest wat erg gezellig was. De dag erna hoorde Nikki, van de concurrenten, dat ze ontslagen was. Rachael (zelfde bedrijf) zou mogelijk woensdag (vandaag dus) vertrekken. Ze had een contract voor een half seizoen en wilde dit verlengen, maar dan zou ze naar een andere camping moeten. Hierover twijfelde ze nog, maar dit heeft ze uit eindelijk wel gedaan. Dus die is vanochtend vertrokken, wat jammer is, was één van de actiefste mensen. Iemand die wel dingen wilde bekijken enz. Verder hebben ze een nieuwe meid gekregen, die tijdens de eerste dag in huilen uitbarstte en vandaag (tweede dag) weer naar huis vertrekt. Daarnaast zijn ook de hoofdbeheerders van een ander bedrijf vertrokken. Kortom, de helft van de mensen die we net een beetje hebben leren kennen vertrekken alweer… Erg jammer, ben ook erg benieuwt hoe dit op het einde van het seizoen gaat worden als je doei tegen iedereen moet zeggen…

• 07 Juli 2010 - 16:03

Anouk:

Hee Matthijs!
    Wat zijn we er vroeg bij. :D Nog maar 30 minuten geleden geplaatst. Een nieuw record. haha. Dus gevlogen.. Spannend! Klinkt allemaal erg leuk. Bastiaan moet je nodig spreken roept hij. Nu is hij aan t wii-en dus heeft geen tijd. :P
    Geniet er maar van daar, voor je het weet is het je laatste avond daar en ben je weeer hier. ;)
    Liefs Anouk

• 10 Juli 2010 - 20:09

Esther:

Hoi broertje

Je maakt gave dingen mee zeg!! Geniet ervan!

Dikke kus

Esther

• 12 Juli 2010 - 13:13

Opa En Oma:

Hoi. wel spannend zo'n vlucht. Maar ook wel eng vooral als je in de lucht van plaats moet verwisselen,of zijn jullie eerst even geland? Het allerbeste daar in frankrijk.een fijne dag 13-7-2010opa en oma

• 14 Juli 2010 - 12:14

Erwin Grutter:

Vliegen... tja dan kan het met jou achter het stuur natuurlijk zo je laatste dag zijn ;) :P Maar lachen man!

Verder bij deze nogmaals gefeliciteerd natuurlijk, hoop dat je daar een leuke verjaardag heb gehad!

Succes met werken en tot snel!
    Erwin Grutter

• 14 Juli 2010 - 17:48

Hans Peters:

Hoi Matthijs,

I'll fly away....
    en dan weer heelhuids geland! Te gek man!
    Gefeliciteerd met je verjaardag , en geniet er nog maar van .
    Tot kiekes ,

Hans